• web
  • data
  • strategy
  • digital
  • UI & UX
  • e-commerce
  • RPA
  • awesomeness
Pre-loading experience ;)
Onderscheiden en afbakenen
Merkpositionering

Onderscheidt jouw merk van andere spelers in de markt.

Merken die zich op een herkenbare, consistente en authentieke manier positioneren, zijn succesvoller. De plek die jouw merk inneemt in het hoofd en hart van jouw doelgroep is de merkpositionering. De keuze voor merken wordt gedreven door behoeften. Het is daarom belangrijk dat jouw merkpositionering hierop aansluit. Je wilt een verbinding creëren tussen de doelgroep en het merk. En dat gaat niet alleen over functionele aspecten (zoals prijs en service), maar juist ook over een diepere, emotionele verbinding.

We laden je merk met de juiste associaties.

Je wilt jezelf onderscheiden bij jouw doelgroep en dat kan alleen als je jouw merk scherp positioneert. Dit betekent dat je jouw merk koppelt aan zowel functionele als emotionele waarden. Om dit te kunnen realiseren heb je een kritische houding, duidelijke visie en focus nodig. Door middel van een scherpe merkpositionering, kun je een diepere verbinding met jouw merk realiseren en creër je een gevoel bij de doelgroep waarom zij zich graag met jouw merk willen associëren.

De merkpositionering is het startpunt van alle communicatie bij resolve. Het is belangrijk om te weten waar jouw merk voor staat voordat we kunnen beginnen met ons werk. Dit is omdat we graag onderscheidend werk willen maken en doelen willen bereiken.

Een sterk merk onderscheidt zich van andere merken in de markt. Dit is in een snelgroeiende wereld niet makkelijk, maar een scherpe merkpositionering kan daarbij helpen.

Een duidelijke visie.

Het enige wat je nodig hebt is een duidelijke visie en een kritische houding.
En ons natuurlijk. Op basis van de sessie doorlopen we samen verschillende thema’s. Waarom koopt de doelgroep jouw dienst of product? Op welke insight speel je in? Hoe ziet jouw concurrentieomgeving eruit?

En dat doen wij aan de hand van een strategische sessie waarin we middels het Brand Insight Model bepalen waar jouw merk voor staat.

Minder moeilijk dan je denkt 😉

Bekijk ook onze andere Business oplossingen:

Jouw business blijft in beweging.

Gaan wij samen bouwen aan jouw business?